Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

Κατά των συγχωνεύσεων σχολείων και των σχεδίων του Υπουργείου Παιδείας τάχθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο

Κατά των συγχωνεύσεων και των καταργήσεων σχολείων τάχθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο του Βύρωνα, στην τακτική συνεδρίαση που πραγματοποίησε τη Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.
 
Το σχέδιο των συγχωνεύσεων των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, ετέθη επί τάπητος στη συνεδρίαση, καθώς το ζήτημα αυτό έχει εγείρει την αντίδραση και της εκπαιδευτικής κοινότητας, τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο. Μάλιστα, οι ομοσπονδίες των δασκάλων και των καθηγητών έχουν ήδη αποφασίσει να προχωρήσουν σε 48ωρη απεργία στις 22 και 23 Φεβρουαρίου για το θέμα αυτό.
 
Η συντριπτική πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου -30 υπέρ επί 39 παρόντων (καταψήφισε η Σταυρούλα Χίνη από την παράταξη του Παν. Κόνσουλα, ενώ απείχαν τα υπόλοιπα μέλη της παράταξής του)- υιοθετώντας το ψήφισμα που πρότεινε η παράταξη του Παναγιώτη Πάλμου «Λαϊκή Συσπείρωση Βύρωνα», απέρριψε τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων στο Δήμο Βύρωνα που μελετά το ΥΠΕΠΘ, τονίζοντας ότι το «νέο σχολείο» και η διοικητική αναδιάρθρωση που προτείνεται, όχι μόνο δεν δίνει λύσεις, αλλά εντείνει τα ήδη σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, το Δημοτικό Συμβούλιο χαρακτήρισε αναγκαία την οικονομική ενίσχυση της εκπαίδευσης και την ουσιαστική αναβάθμιση του δημόσιου και δωρεάν σχολείου. 
 
«Δεν έχει λογική η προσέγγιση του Υπουργείου Παιδείας, καθώς με την προοπτική των συγχωνεύσεων γίνονται βήματα προς τα πίσω», δήλωσε αναφορικά με το θέμα ο Δήμαρχος Βύρωνα Νίκος Χαρδαλιάς και τόνισε ότι: «τα ζητήματα της παιδείας δε λύνονται με περικοπές αλλά με ενίσχυση των κονδυλίων για την εκπαίδευση των αυριανών πολιτών».
 
Τέλος, αποφασίστηκε η συμμετοχή στις κινητοποιήσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων με στόχο την υποστήριξη της συγκεκριμένης απόφασης 
 
Ακολουθεί το κείμενο του ψηφίσματος:
 
«Τον τελευταίο καιρό γινόμαστε μάρτυρες καταιγιστικών μέτρων για να προχωρήσουν οι διοικητικές, θεσμικές και οικονομικές αλλαγές στην εκπαίδευση, που απαιτούνται για να συμπληρωθεί το παζλ των αναδιαρθρώσεων στην παιδεία. Αλλαγές, που προετοιμάστηκαν εδώ και δεκαετίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις ελληνικές Κυβερνήσεις και υλοποιούνται τώρα ωθούμενες από τον Καλλικράτη και το Μνημόνιο.
 
Η νέα πρόταση της Κυβέρνησης για την αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος, θα ολοκληρώσει απλά το έγκλημα. Με τον μανδύα της δήθεν ποιοτικής αναβάθμισης και των σύγχρονων παιδαγωγικών κριτηρίων επιχειρείται να δοθεί το τελειωτικό κτύπημα σε ό,τι έχει απομείνει από το λείψανο της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
 
Δεν είναι τυχαίο ότι το νέο σύγχρονο αυτοαξιολογούμενο και αποκεντρωμένο σχολείο ανθίζει σε μια περίοδο, που ούτε λίγο ούτε πολύ έχει κηρυχθεί παύση πληρωμών στα σχολεία 871.000.000 λιγότερα από το 2011 και 60% έως 70% μείωση στα κονδύλια για τις σχολικές επιτροπές.
Γιγαντώνονται οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό και οι ελαστικές σχέσεις εργασίας γίνονται καθεστώς. Οι γονείς βάζουν ακόμη πιο βαθειά το χέρι στην τσέπη για τη μόρφωση των παιδιών τους, πληρώνοντας ακόμη και για σχολικά βιβλία.
           
Οι ελλείψεις στη σχολική υποδομή είναι τεράστιες και οι μαθητές στοιβάζονται μέσα σε σχολεία –κλουβιά.
           
Στα σχολικά αναλυτικά προγράμματα περικόπτονται κρίσιμα ακαδημαϊκά μαθήματα (μαθηματικά, φυσικές επιστήμες), για να υποκατασταθούν από ασύνδετες και εύπεπτες δεξιότητες, που το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο με απαραίτητο συμπλήρωμα τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία.
 
Σε ποιο από αυτά τα προβλήματα έρχεται να δώσει λύση το νέο σχολείο της Κυβέρνησης; Σε κανένα! Αντιθέτως, έρχεται να ενισχύσει ακόμη περισσότερο:
 
-          Με τον παραπέρα οικονομικό στραγγαλισμό της εκπαίδευσης και την ταυτόχρονη δημιουργία καναλιών εμπορικής συναλλαγής των σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ιδιώτες, επιχειρήσεις και προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
-          Με τη μεταφορά των ευθυνών του κράτους για την εκπαίδευση στην τοπική κρατική διοίκηση (Περιφέρειες και Δήμοι) με παράλληλη συγκέντρωσή του.
-          Με τις συγχωνεύσεις και την κατάργηση σχολείων, δημιουργώντας έτσι πολυδύναμα σχολικά κέντρα με πολυάριθμα τμήματα, ώστε να γίνονται εργολαβίες ευρείας κλίμακας από επιχειρηματικά μεγαθήρια στην κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία των σχολείων.
-          Με την πλήρη διαφοροποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος ανά περιοχή, σχολεία, ακόμη και μαθητή.
 
Το νέο σχολείο είναι τόσο νέο, όσο και ο εργασιακός μεσαίωνας που βιώνουμε σήμερα και θα βιώσουν ακόμη πιο άγρια οι επόμενες γενιές. Είναι γνήσιο αντίγραφο της Ευρωνοσιακής στρατηγικής για την εκπαίδευση. Εφαρμόζεται χρόνια τώρα στα περισσότερα ανεπτυγμένα κράτη (ΗΠΑ, Γαλλία, Αγγλία, Αυστραλία, Δανία, Φιλανδία) κ.ά., και έχει οδηγήσει στην αύξηση της σχολικής διαρροής και στη διόγκωση της αμάθειας.
 
Είναι κομμάτι των γενικότερων αναδιαρθρώσεων για την κάλυψη των αναγκών του κεφαλαίου που πάει χέρι-χέρι με την πτώχευση του λαού, μέσα από την καρατόμηση των μισθών και των συντάξεων, τους νέους φόρους πάνω στη λαϊκή κατανάλωση, στο σμπαράλιασμα των όποιων κοινωνικών παροχών, στοχεύει στη διαμόρφωση της νέας γενιάς φθηνών ψευτοκαταρτισμένων εργαζομένων, χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα.
 
Προασπίζουμε το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση και στη ζωή.
Απορρίπτουμε τη νέα διοικητική δομή, το νέο ολοκληρωμένο σχολείο, τη διαφοροποίηση του προγράμματος στο επίπεδο της περιφέρειας και του σχολείου στις συγχωνεύσεις.
 
Παλεύουμε:
- Για ένα ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο, που θα εξασφαλίζει σύγχρονη, ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά.
- Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν προσχολική αγωγή.
- Την κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης σε παιδεία, υγεία, πρόνοια.
- Την αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού.
- Τους μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού στην εκπαίδευση.
- Τη μόνιμη σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία επικεντρωμένα στα θεμελιακά στοιχεία της γνώσης, ώστε να δίνουν μια σφαιρική και συγκροτημένη εικόνα για τη ζωή.
Βιβλία επιστημονικά και παιδαγωγικά, επεξεργασμένα, ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες της κάθε ηλικίας.
- Τα δημόσια σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, που θα είναι κρατική περιουσία και ευθύνη, έτσι, που να μπορούν να καλυφθούν οι κτηριακές ανάγκες και να αντιστοιχούν 15 μαθητές ανά τμήμα για τα νηπιαγωγεία και για την Α΄και Β΄ Δημοτικού και 20 για τις υπόλοιπες τάξεις και βαθμίδες.
- Καμιά ενοποίηση ή σύμπτυξη.
- Λειτουργία του αθλητικού σχολείου στον Βύρωνα.
- Λειτουργία του ειδικού σχολείου στον Βύρωνα.
- Να προχωρήσει η κατασκευή του σχολείου στον Καρέα