Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

AGRAFA NEWS----Πολιτεία, Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ΕΥΔΑΠ συνεργάστηκαν και διασφάλισαν την άρδευση του Κωπαϊδικού Πεδίου

Στ. Παπασταύρου από Υλίκη: «Πολιτεία, Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ συνεργαστήκαμε και διασφαλίσαμε την άρδευση του Κωπαϊδικού Πεδίου» 22 Ιουνίου, 2026 22 Ιούν Τα έργα που υλοποιήθηκαν στη λίμνη Υλίκη και συμβάλλουν στην άρδευση του Κωπαϊδικού πεδίου, επισκέφθηκε σήμερα ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σταύρος Παπασταύρου, μαζί με τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, κ. Φάνη Σπανό, τον Βουλευτή Βοιωτίας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Λευτέρη Κτιστάκη, τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Βοιωτίας, κ. Γιώργο Ντασιώτη, τους Δημάρχους Ορχομενού, κ. Γιώργο Τζαβάρα και Αλιάρτου-Θεσπιέων, κ. ⁠Γιώργο Αραπίτσα, και τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΥΔΑΠ, κ.κ. Γεώργιο Στεργίου και Χαράλαμπο Σαχίνη. Σημειώνεται ότι, κατόπιν αιτήματος της Περιφέρειας, των τοπικών κοινωνιών και των αγροτικών φορέων, υλοποιήθηκαν σε συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ -σε ιδιαίτερα σύντομο χρονικό διάστημα- κρίσιμες παρεμβάσεις για την άρδευση, που περιλαμβάνουν: Τη μεταφορά πλωτού αντλιοστασίου της ΕΥΔΑΠ, δυναμικότητας 10.500 κ.μ. νερού ανά ώρα, στο απαιτούμενο σημείο λειτουργίας.
Την κατασκευή των αναγκαίων χερσαίων υποδομών για τη μεταφορά του αντλούμενου νερού στο αρδευτικό δίκτυο. Την εκτέλεση συμπληρωματικών τεχνικών εργασιών υποστήριξης του συστήματος. Σήμερα το έργο λειτουργεί κανονικά και αποδίδει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, διασφαλίζοντας την ομαλή εξέλιξη της αρδευτικής περιόδου. Ο κ. Παπασταύρου δήλωσε: «Βρισκόμαστε στη λίμνη Υλίκη με τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Φάνη Σπανό, τον Βουλευτή Βοιωτίας Λευτέρη Κτιστάκη, τους 2 τοπικούς Δημάρχους και τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΥΔΑΠ. Όλοι μαζί συνεργαστήκαμε, μετά από αίτημα τη Περιφέρειας, για να βρεθεί λύση σε ένα σύνθετο πρόβλημα. Την άρδευση του Κωπαϊδικού πεδίου. Ζήτημα που επιδεινώθηκε από την κλιματική αλλαγή, τη μείωση της στάθμης της λίμνης και τις αυξημένες ανάγκες σε νερό. Η ΕΥΔΑΠ, με την τεχνογνωσία και την επιχειρησιακή αρτιότητα που έχει, έφτιαξε μέσα σε 40 μέρες το πλωτό αντλιοστάσιο. Έχουν γίνει έργα υποδομής και συνοδά έργα, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι οι αγρότες δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα στην περίοδο που ξεκινάει. Γιατί όταν ζητάς από τον πολίτη να είναι υπεύθυνος και συνεπής στο θέμα του νερού, πρέπει πρώτα απ’ όλα η ίδια η Πολιτεία να δίνει το παράδειγμα. Και αυτό ακριβώς κάναμε. Και είναι μια απόδειξη ότι όταν η Πολιτεία, η Περιφέρεια και συνολικά η Τοπική Αυτοδιοίκηση και η ΕΥΔΑΠ συνεργαζόμαστε, μπορούμε να βρούμε γρήγορες και υπεύθυνες λύσεις πριν προκύψει το πρόβλημα. Το Κωπαϊδικό Πεδίο έχει εξασφαλιστεί. Πρόκειται για μία σημαντική λύση». Από την πλευρά του ο κ. Σπανός επεσήμανε: «Η σημερινή παρουσία του Υπουργού στην Υλίκη αποτελεί μία ακόμη έμπρακτη απόδειξη του ειλικρινούς ενδιαφέροντος της Πολιτείας για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που αφορούν την άρδευση του Κωπαϊδικού Πεδίου και τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα. Από την πρώτη στιγμή αναπτύξαμε μια στενή και ουσιαστική συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, την ΕΥΔΑΠ, αλλά και με τους ίδιους τους καλλιεργητές της Κωπαΐδας. Καταφέραμε μαζί να αντιμετωπίσουμε τις προσκλήσεις που δημιούργησε η ανομβρία. Κυβέρνηση, Περιφέρεια και παραγωγοί συνεχίζουμε με σχέδιο και υπευθυνότητα για να δώσουμε λύσεις και να διασφαλίσουμε την ομαλή εξέλιξη της αρδευτικής περιόδου». Εκ μέρους της ΕΥΔΑΠ ο κ. Στεργίου ανέφερε: «Η Κωπαΐδα είναι μια από τις πιο παραγωγικές αγροτικές περιοχές της χώρας. Η ΕΥΔΑΠ με την τεχνογνωσία και την εμπειρία που διαθέτουν τα στελέχη της, θέλει και μπορεί όπως αποδεικνύεται με την πρόσφατη παρέμβασή της, να συμβάλει ουσιαστικά στην ομαλή άρδευσή της. Με τον συντονισμό του ΥΠΕΝ και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, τους δήμους της Βοιωτίας και τις τοπικές κοινωνίες, ξεκινήσαμε μια συλλογική προσπάθεια ώστε να διαχειριστούμε τα δεδομένα που δημιουργεί η κλιματική κρίση και οι μειωμένοι υδατικοί πόροι με αποδοτικό τρόπο για τους κατοίκους και τους αγρότες της περιοχής, διασφαλίζοντας παράλληλα με τους κατάλληλους χειρισμούς την επάρκεια υδροδότησης της πρωτεύουσας». https://ypen.gov.gr/st-papastavrou-apo-yliki-politeia-perifereia-kai-evdap-synergastikame-kai-diasfalisame-tin-ardefsi-tou-kopaidikou-pediou/

AGRAFA NEWS----5ο STEREA RUN ΜΕ 5 ΚΟΡΥΦΑΙΟΥΣ AMBASSADORS ΦΑΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ: «Η Στερεά Ελλάδα σας καλεί ξανά να τρέξετε για να τη γνωρίσετε!»

Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας διοργανώνει για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά το «Sterea Run», μια μεγάλη αθλητική διοργάνωση δρομικού χαρακτήρα, που εξελίσσεται σε κορυφαίο θεσμό για την περιοχή και την ελληνική δρομική κοινότητα. Με την πολύτιμη εμπειρία των προηγούμενων διοργανώσεων, που συγκέντρωσαν περισσότερους από 5.000 συμμετέχοντες ετησίως, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας συνεχίζει δυναμικά την προσπάθεια για την προαγωγή του αθλητικού ιδεώδους και την ανάδειξη της περιοχής ως προορισμού αθλητικού τουρισμού. Το «Sterea Run» αποτελεί μία πολυδιάστατη δρομική δράση, που περιλαμβάνει συνολικά έξι αγώνες οι οποίοι διεξάγονται στις πόλεις Άμφισσα, Θήβα, Καρπενήσι, Λαμία, Λιβαδειά και Χαλκίδα, καλύπτοντας το σύνολο των Περιφερειακών Ενοτήτων. Πρόκειται για μια «σκυταλοδρομία» μοναδικών εμπειριών, που ενώνει έξι διαδρομές ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς και προσφέρει στους συμμετέχοντες ένα ξεχωριστό ταξίδι στον πολιτισμό, την ιστορία, τη φύση και τη γαστρονομία του τόπου μας. Πέραν αυτών, όμως, το «Sterea Run» πληροί όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις που απαιτούνται για υψηλού επιπέδου αγώνες, σε ό,τι αφορά προκηρύξεις αγώνων, πιστοποιημένες διαδρομές, επαγγελματικές χρονομετρήσεις, Live Streaming, βαθμολογία των συμμετεχόντων κλπ. Η διοργάνωση τελεί υπό την τιμητική αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και πραγματοποιείται με τη συνεργασία των Δήμων Δελφών, Θηβαίων, Καρπενησίου, Λαμιέων, Λεβαδέων και Χαλκιδέων, τοπικών συλλόγων δρομέων (Α.Π.Σ. ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ 2002, Α.Π.Σ. ΔΡΟΜΕΩΝ ΕΥΒΟΙΑΣ, ΤΡΑΧΙΝΑ Φθιώτιδας, Α.Κ.Ο. Λιβαδειάς, Σ.Δ.Υ.Μ. ΘΗΒΑΣ, Α.Σ. ΗΝΙΟΧΟΣ), καθώς και του ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Ανατολικής Στερεάς και Εύβοιας. Το πρόγραμμα αγώνων του 2026 έχει ως εξής: • 11 Ιουλίου “Karpenisi Night Run” - Καρπενήσι • 13 Σεπτεμβρίου “Ληλάντιος Ημιμαραθώνιος” – Χαλκίδα • 26 Σεπτεμβρίου “Lamia Night Run” – Λαμία • 27 Σεπτεμβρίου “Τροφώνιος Ημιμαραθώνιος” – Λιβαδειά • 4 Οκτωβρίου “Ο δρόμος του Επαμεινώνδα” – Θήβα • 10-11 Οκτωβρίου “Amfissa Night Run” – “Ηνίοχος Δρόμος” – Άμφισσα Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες δρομείς να συμμετάσχουν στη μεγάλη αυτή γιορτή του αθλητισμού και να γίνουν μέρος μιας ξεχωριστής εμπειρίας. Πληροφορίες σχετικά με τους αγώνες και τις εγγραφές: sterea-run.pste.gov.gr/ Παρουσιαστής των αγώνων θα είναι ο δημοφιλής καλλιτέχνης Κώστας Μαρτάκης και πρεσβευτές του «5ου Sterea Run» οι καταξιωμένοι αθλητές στίβου: • Ματίνα Νούλα, νικήτρια του Μαραθωνίου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με καταγωγή από το Καρπενήσι. • Δήμητρα Φραντζή, πρώην Πανελλήνια Πρωταθλήτρια στα 100 και 400 μέτρα με εμπόδια, με καταγωγή από τη Χαλκίδα. • Θέτιδα – Φιλίππα Γαραντζόγιαννη, Χρυσή Πανελληνιονίκης ανοικτού στίβου στο Έπταθλο Γυναικών Κ20 , Χρυσή πανελληνιονίκης στου 'Επταθλο γυναικών κλειστού στίβου , μέλος της Εθνικής ομάδας και Χρυσή Βαλκανιονίκης στους Βαλκανικούς αγώνες του 2025. • Γεωργία Κανούτα, νικήτρια του Μαραθωνίου «Μέγας Αλέξανδρος» στη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο του 2026 και του ιστορικού αγώνα υπεραποστάσεων «Ευχίδειος Άθλος». Παράλληλα Κατέλαβε την 14η θέση στη γενική κατάταξη γυναικών του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας 2025. • Παναγιώτης – Παρασκευάς Οδατζίδης, γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λαμία, ασχολείται κυρίως με μεγάλες αποστάσεις (5χλμ. έως Μαραθώνιο), έχοντας στο ενεργητικό του καλές επιδόσεις και διακρίσεις σε πανελλήνιο επίπεδο. «Η Στερεά Ελλάδα σας καλεί ξανά να τρέξετε για να τη γνωρίσετε!», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός και πρόσθεσε: «Το μεγάλο αθλητικό δρώμενο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας καθιερώθηκε χάρη στη στήριξη των Πρωταθλητών μας και όλων όσοι το αγκαλιάζουν τόσα χρόνια ως δρομείς ή θεατές. Επιστρέφει ακόμη πιο δυνατό και οργανωμένο και σας καλεί να δοκιμάσετε τις αντοχές σας, να μοιραστείτε την εμπειρία!» Ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Αθλητισμού Ηλίας Καλτσάς τόνισε: «Ανακοινώνουμε με χαρά τη φετινή διοργάνωση και σας περιμένουμε όλους να πάρετε μέρος! Ευχαριστούμε το Υπουργείο, τους Δήμους, τους αθλητικούς συλλόγους και όλους τους υποστηρικτές της διοργάνωσης. Κοινός μας στόχος μας είναι ανάδειξη ενός αθλητικού γεγονότος που ενώνει έξι σπάνιας ομορφιάς διαδρομές, μέσα από έξι αγώνες - ταξίδια, στην ιστορία, τον πολιτισμό, τη φύση και τη γαστρονομία της Στερεάς Ελλάδας».

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026

AGRAFA NEWS--- ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΛΟΚΡΩΝ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΦΑΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ Εγκατάσταση ταρτάν στο γήπεδο Αταλάντης και νέα χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του οδικού έργου Αταλάντη – Ζέλι

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός συμμετείχε την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026 στην τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λοκρών, όπου παρουσιάστηκε το Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Στερεάς Ελλάδας 2026-2030 και συζητήθηκε η αξιοποίησή του προς εξυπηρέτηση των αναπτυξιακών προτεραιοτήτων της περιοχής. Νωρίτερα, ο Περιφερειάρχης, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Φθιώτιδας Ηλίας Σανίδας, ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Αθλητισμού Ηλίας Καλτσάς και ο Περιφερειακός Σύμβουλος Φθιώτιδας Χρήστος Ταξίδης, από κοινού με τον Δήμαρχο Λοκρών Αθανάσιο Ζεκεντέ, με στελέχη της Δημοτικής Αρχής και με Προέδρους Τοπικών Κοινοτήτων, επισκέφθηκαν:  Το λιμάνι Αρκίτσας, όπου ολοκληρώθηκε έργο αρχικού προϋπολογισμού 2.580.000 ευρώ, και η επέκταση του λιμένα έχει δώσει αναπτυξιακή ώθηση στην ευρύτερη περιοχή.  Το Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Μαλεσίνας. Το έργο αποπεράτωσης, αρχικού προϋπολογισμού 900.000 ευρώ, ολοκληρώθηκε. Δρομολογούνται πλέον διαδικασίες εξοπλισμού και στελέχωσης σε συνεργασία με την 5η Υγειονομική Περιφέρεια Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας. Στο πλαίσιο της συνεδρίασης, ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός και ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Ηλίας Σανίδας, αναφέρθηκαν σε έργα που ολοκληρώθηκαν ή είναι σε εξέλιξη. Μεταξύ αυτών:  Έργα πολιτισμού, όπως η ανάπλαση και ανάδειξη του Αρχαιολογικού Χώρου Κύνου Λιβανατών. Έργο που ξεκινά την επόμενη περίοδο από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού με χρηματοδότηση 2.781.546,82 ευρώ, από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.  Έργα υποδομών, όπως η επέκταση του αρδευτικού δικτύου στο Καλαπόδι και η κατασκευή πηγαδιών άρδευσης στην Τ.Κ. Λιβανατών.  Έργα αθλητισμού, όπως η αναβάθμιση του γηπέδου Μεγαπλάτανου, αρχικού προϋπολογισμού 430.000 ευρώ, που το απολαμβάνουν ήδη οι αθλούμενοι.  Κοινωνικές δράσεις, όπως η λειτουργία του Κέντρου Κοινότητας Λοκρών, του Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων Δήμου Λοκρών και οι δομές παροχής βασικών αγαθών Δήμου Λοκρών, με συνολική χρηματοδότηση από την Περιφέρεια που φθάνει το 1.000.000 ευρώ.  Έργα και δράσεις Πολιτικής Προστασίας, όπως η χρηματοδότηση ύψους 280.000 ευρώ για την προμήθεια εξοπλισμού Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Λοκρών και η τοποθέτηση καμερών ανίχνευσης πυρκαγιών στον οικισμό του Οικοδομικού Συνεταιρισμού Μονίμων Αξιωματικών Ελληνικού Στρατού (Ο. Σ. Μ. Α. Ε. Σ.), στο Θεολόγο.  Παρεμβάσεις, όπως η χρηματοδότηση για την τοποθέτηση διχτυών προστασίας λουόμενων από τις μέδουσες στις βραβευμένες με «Γαλάζια Σημαία» παραλίες του Δήμου Λοκρών: Σκάλα Αταλάντης, Κυανή Ακτή Λιβανατών, Σχοινιάς Λιβανατών, Λιβριχιό Αρκίτσας (Μικρή Σουβάλα) και Βλυχάδα Μαλεσίνας. Ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Κτηνοτροφίας & Αλιείας Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος επεσήμανε την έγκαιρη αντιμετώπιση της ευλογιάς των προβάτων, αλλά και τις παρεμβάσεις της Περιφέρειας, οι οποίες οδήγησαν σε τροποποίηση της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης, ώστε να ενταχθούν οι κτηνοτρόφοι της Φθιώτιδας και της Βοιωτίας που επλήγησαν από ζωονόσους, στην ανώτατη κατηγορία ενίσχυσης για την κάλυψη του κόστους ζωοτροφών. Ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός και ο Δήμαρχος Λοκρών Αθανάσιος Ζεκεντές συνυπέγραψαν προγραμματική σύμβαση για την ολοκλήρωση του οδικού έργου Αταλάντη – Ζέλι με νέα χρηματοδότηση ύψους 299.000 ευρώ, από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.
Ακολούθως, ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός, αποκρινόμενος σε αιτήματα της Δημοτικής Αρχής, Δημοτικών Συμβούλων και φορέων της περιοχής, αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- στον προγραμματισμό της Περιφέρειας για τα εξής:  Χρηματοδότηση ύψους 600.000 ευρώ, από το «ΠΠΑ Στερεάς Ελλάδας 2026 – 2030», για να αποκτήσει επιτέλους στίβο με ταρτάν το γήπεδο Αταλάντης.  Διερευνάται με θετική προδιάθεση η χρηματοδότηση για την κατασκευή γηπέδων μπάσκετ και τένις σε παρακείμενο χώρο.  Το έργο βελτίωσης της οδού «Έξαρχος – Ορχομενός», που αποτελεί εκκρεμότητα πολλών ετών. Για την επιτάχυνση της υλοποίησης προβλέπεται η τμηματική κατασκευή του έργου αρχικά στο βόρειο τμήμα, που δεν απαιτεί απαλλοτριώσεις, με προϋπολογισμό της τάξης των 500.000 ευρώ.  Το επικείμενο πρόγραμμα έργων αγροτικής οδοποιίας, ύψους 8.000.000 ευρώ, που μπορεί να καλύψει και ανάγκες της ευρύτερης περιοχής.  Την ανοικτή πρόσκληση χρηματοδότησης έργων ύδρευσης, στην οποία μπορούν να κατατίθενται σχετικές προτάσεις. Ειδικά για το ζήτημα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ο Περιφερειάρχης επεσήμανε ότι η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας γνωμοδότησε αρνητικά για 22 νέους αιολικούς σταθμούς συνολικής ισχύος 600 MW που αφορούσαν και τον Δήμο Λοκρών, ενώ το Περιφερειακό Συμβούλιο πρόκειται να καταθέσει συνολική πρόταση για το Χωροταξικό, ώστε να αποτραπεί η ανεξέλεγκτη εγκατάσταση ΑΠΕ, ειδικά στην ήδη υπέρμετρα επιβαρυμένη Στερεά Ελλάδα.

Τρίτη 16 Ιουνίου 2026

AGRAFA NEWS---Εκδηλώσεις 19-21 Ιουνίου Δήμου Καρπενησίου.

AGRAFA NEWS--Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΦΑΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ 55 σύγχρονα ιατρικά μηχανήματα και στοιχεία εξοπλισμού για Κέντρα Υγείας της Στερεάς Ελλάδας

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός υπέγραψε την απόφαση ένταξης της πράξης: «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΙΑΤΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΔΟΜΕΣ Π.Φ.Υ. ΤΗΣ 5ΗΣ Υ.ΠΕ.» στο Πρόγραμμα «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 2021–2027». Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και η δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 1.643.000 ευρώ. Αντικείμενο της πράξης είναι η προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για τα Κέντρα Υγείας της Στερεάς Ελλάδας. Σκοπός είναι η διάθεση σύγχρονων ιατρικών συσκευών και εξοπλισμού για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης. Η ποσότητα, το είδος των ιατρικών μηχανημάτων και του λοιπού εξοπλισμού, αλλά και η διάθεσή του στα Κέντρα Υγείας, καθορίστηκε από τις ανάγκες που έχει καταγράψει η 5η Υγειονομική Περιφέρεια Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η προμήθεια και εγκατάσταση των ακόλουθων ιατρικών μηχανημάτων:  1 Ψηφιακός Μαστογράφος για Κινητή Μονάδα της 5ης Υ.ΠΕ.  1 Ψηφιακός Μαστογράφος για Κέντρα Υγείας.  3 Ψηφιοποιητές με εκτυπωτή φιλμ.  1 Ακτινολογικό μηχάνημα, επιδαπέδιο, ψηφιακό, με εκτυπωτή.  4 Ψηφιακά Ακτινολογικά μηχανήματα μέτρησης της Οστικής Πυκνότητας.  10 Αυτόματοι απινιδωτές νοσοκομειακού τύπου.  10 Ηλεκτροκαρδιογράφοι νοσοκομειακού τύπου.  13 Χειρουργικές κλίνες (μηχαν. τράπεζες μικροεπεμβάσεων ΤΕΠ).  3 Υπέρηχοι Ακτινολογικού με 2 κεφαλές.  9 Οδοντιατρικές έδρες πλήρεις και με διαχωριστή αμαλγάματος, κλίβανο 18l. Και συσκευή πολυμερισμού. Μετά την υπογραφή της απόφασης ένταξης, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός δήλωσε: «Ενισχύουμε τα Κέντρα Υγείας της Στερεάς Ελλάδας με 55 σύγχρονα ιατρικά μηχανήματα και στοιχεία εξοπλισμού. Πρόκειται να διατεθούν με βάση τις ανάγκες που κατέγραψε η αρμόδια 5η Υγειονομική Περιφέρεια και με στόχο να αναβαθμίσουμε ουσιαστικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες Υγείας! »Η παρέμβασή μας έρχεται να προστεθεί στην απόφαση ένταξης και εξασφάλισης χρηματοδότησης για την ενίσχυση των Κέντρων Υγείας με 17 καινούργια και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα, ενώ έχει ανακοινωθεί και η χορήγηση μηνιαίου επιδόματος σε νέους νοσοκομειακούς γιατρούς! »Σπάμε τα… δεσμά των περιορισμένων αρμοδιοτήτων μας στον τομέα της Υγείας και λειτουργούμε συμπληρωματικά και ενισχυτικά, ώστε κάθε συμπολίτης να έχει την καλύτερη δυνατή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Να νιώθει ασφάλεια και φροντίδα σε κάθε γωνιά της Στερεάς Ελλάδας».

Σάββατο 13 Ιουνίου 2026

AGRAFA NEWS---Κατατέθηκε στη Βουλή ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Οι βασικές αλλαγές σε δήμους και περιφέρειες.

>Κατατέθηκε στη Βουλή ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ανοίγοντας τον δρόμο για τη συζήτησή του στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή την επόμενη εβδομάδα και την ψήφισή του από την Ολομέλεια εντός του Ιουνίου. Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, ο νέος Κώδικας αποτελεί μια συνολική μεταρρύθμιση για τη λειτουργία των δήμων και των περιφερειών, καθώς συγκεντρώνει, κωδικοποιεί και εκσυγχρονίζει σχεδόν 2.000 διάσπαρτες νομοθετικές διατάξεις που διέπουν την τοπική αυτοδιοίκηση. Κεντρικός στόχος της πρωτοβουλίας είναι η δημιουργία ενός ενιαίου και σαφούς θεσμικού πλαισίου, που θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της διοίκησης, θα ενισχύσει τη διαφάνεια και θα διευκολύνει τη συμμετοχή των πολιτών στη λήψη αποφάσεων. Μεταξύ των σημαντικότερων παρεμβάσεων που προβλέπει ο νέος Κώδικας είναι η θέσπιση ενιαίου νομοθετικού πλαισίου για τις περιφέρειες, οι οποίες μέχρι σήμερα λειτουργούσαν βάσει διαφορετικών και συχνά αλληλοεπικαλυπτόμενων διατάξεων. Η μεταρρύθμιση φιλοδοξεί να βάλει τέλος στις ασάφειες και στις συγκρούσεις αρμοδιοτήτων μεταξύ φορέων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη συμμετοχή των πολιτών, καθώς προβλέπεται η δυνατότητα διεξαγωγής συμβουλευτικών δημοτικών δημοψηφισμάτων με ηλεκτρονική ψηφοφορία, ενώ αναβαθμίζεται και ο θεσμός των συμβουλίων νέων μέσω ψηφιακών διαδικασιών εκλογής. όπως αποκαλύπτει το airetos.gr Παράλληλα, ενισχύονται οι μηχανισμοί διαφάνειας και λογοδοσίας των αιρετών οργάνων, με υποχρεωτική δημοσιοποίηση αποφάσεων, αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και αυστηρότερους ελέγχους νομιμότητας. Ο Κώδικας προβλέπει επίσης αναδιοργάνωση της διακυβέρνησης σε δήμους και περιφέρειες, με σαφέστερη κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων, επιτροπών και συμβουλευτικών οργάνων, ώστε να αποφεύγονται επικαλύψεις και καθυστερήσεις. Στο πεδίο της οικονομικής διαχείρισης εισάγονται νέες ρυθμίσεις για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και διαφάνεια, ενώ θεσμοθετείται ένα αντικειμενικό σύστημα ελέγχου νομιμότητας των αποφάσεων των ΟΤΑ μέσω ειδικής υπηρεσίας και ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος όπως αναλύθηκε στο airetos.gr . Σημαντικές αλλαγές επέρχονται και στο εκλογικό σύστημα της αυτοδιοίκησης, καθώς καταργείται ο δεύτερος γύρος των αυτοδιοικητικών εκλογών, ενώ δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας σε ειδικά εκλογικά κέντρα υπό την εποπτεία δικαστικού αντιπροσώπου. Τέλος, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αποτελεί βασικό άξονα του νέου πλαισίου, με την ανάπτυξη ηλεκτρονικών εφαρμογών που θα διευκολύνουν τόσο τη συμμετοχή των πολιτών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων όσο και την καθημερινή εξυπηρέτησή τους από τους δήμους και τις περιφέρειες.​‌‍ https://airetos.gr/ —

AGRAFA NEWS----«Θετικά τα αποτελέσματα των μετρήσεων στην Αυλίδα – Καλή η ποιότητα των θαλάσσιων υδάτων σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Πατρών»

«Θετικά τα αποτελέσματα των μετρήσεων στην Αυλίδα – Καλή η ποιότητα των θαλάσσιων υδάτων σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Πατρών» Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, στο πλαίσιο της συνεχούς παρακολούθησης και προστασίας του περιβάλλοντος και με στόχο την τεκμηριωμένη αξιολόγηση της περιβαλλοντικής κατάστασης ευαίσθητων περιοχών του Ευβοϊκού κόλπου, προχώρησε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών στη διενέργεια δειγματοληψιών και εργαστηριακών αναλύσεων σε θαλάσσια ύδατα και ιζήματα στην περιοχή του Βαθέως Αυλίδας και του υγροβιότοπου του Φάρου Αυλίδας. Οι δειγματοληψίες πραγματοποιήθηκαν στις 29 Απριλίου 2026 από εξειδικευμένο προσωπικό του Εργαστηρίου Ιζηματολογίας του Τμήματος Γεωλογίας και του Εργαστηρίου Υγιεινής του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών, τα οποία είναι διαπιστευμένα κατά ISO 17025. Βασικά συμπεράσματα των αναλύσεων Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τεχνικής έκθεσης: • Τα θαλάσσια ύδατα παρουσίασαν πολύ χαμηλές συγκεντρώσεις μικροβιολογικών δεικτών, όπως Escherichia coli και εντερόκοκκοι, με τιμές σημαντικά χαμηλότερες από τα θεσμοθετημένα όρια για τα ύδατα κολύμβησης. • Η ποιότητα των υδάτων χαρακτηρίζεται ως εξαιρετική έως καλή, χωρίς ενδείξεις πρόσφατης κοπρανώδους ρύπανσης ή κινδύνου για τη δημόσια υγεία. • Οι φυσικοχημικές παράμετροι (διαλυμένο οξυγόνο, pH, αλατότητα και θερμοκρασία) βρέθηκαν εντός των αναμενόμενων ορίων για παράκτια θαλάσσια οικοσυστήματα, υποδεικνύοντας καλή περιβαλλοντική κατάσταση της υδάτινης στήλης. • Δεν καταγράφηκαν ενδείξεις σημαντικής ανθρωπογενούς επιβάρυνσης ή υποβάθμισης του υδάτινου περιβάλλοντος κατά την περίοδο της δειγματοληψίας. Αναφορικά με τα ιζήματα, οι αναλύσεις κατέγραψαν διαφοροποιήσεις στις συγκεντρώσεις ορισμένων βαρέων μετάλλων μεταξύ των σταθμών δειγματοληψίας. Οι υψηλότερες τιμές χαλκού, ψευδαργύρου και μολύβδου εντοπίστηκαν στον σταθμό Σ7, εντός της ζώνης των ναυπηγείων, γεγονός που σύμφωνα με τους ερευνητές συνδέεται με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής και τη μακροχρόνια συσσώρευση σε λεπτόκοκκα ιζήματα πλούσια σε οργανική ύλη. Η έκθεση επισημαίνει ότι τα αποτελέσματα αποτυπώνουν τη χρονική στιγμή της δειγματοληψίας και δεν αρκούν από μόνα τους για συνολική περιβαλλοντική αξιολόγηση της περιοχής. Για τον λόγο αυτό προτείνεται η καθιέρωση συστηματικού προγράμματος παρακολούθησης σε εποχική βάση, με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις υδάτων, ιζημάτων και βιολογικών δεικτών. Ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, Χωρικού Σχεδιασμού & Μεταφορών Ευάγγελος Κούκουζας τόνισε: «Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ανέλαβε την πρωτοβουλία της συγκεκριμένης έρευνας προκειμένου να αποκτήσει αξιόπιστα και επιστημονικά τεκμηριωμένα δεδομένα για την περιβαλλοντική κατάσταση της περιοχής της Αυλίδας και του υγροτόπου του Φάρου Αυλίδας. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι ικανοποιητικά και καταδεικνύουν καλή ποιότητα των θαλάσσιων υδάτων κατά τον χρόνο της δειγματοληψίας. Ωστόσο, τα αποτελέσματα αυτά, παρότι ικανοποιούν, δεν επιτρέπουν εφησυχασμό, καθώς αφορούν μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή που χρήζει προστασίας, στο πλαίσιο και των δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα εντός αυτής. Για τον λόγο αυτό, η συνεχής παρακολούθηση, η επιστημονική τεκμηρίωση και η διαχρονική αξιολόγηση των περιβαλλοντικών δεδομένων αποτελούν αναγκαίες προϋποθέσεις για την αποτελεσματική προστασία του παράκτιου και υγροτοπικού οικοσυστήματος. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα συνεχίσει να συνεργάζεται με ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα, αξιοποιώντας την επιστημονική γνώση και τα σύγχρονα εργαλεία παρακολούθησης, με στόχο τη διατήρηση της καλής περιβαλλοντικής κατάστασης της περιοχής και την έγκαιρη αντιμετώπιση πιθανών πιέσεων ή κινδύνων.»

AGRAFA NEWS---ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: 17 καινούργια ασθενοφόρα για Κέντρα Υγείας της Στερεάς Ελλάδας.3 Ασθενοφόρα (4Χ4) για τα Κ.Υ. Δυτ. Φραγκίστας, Δομοκού, Λιδωρικίου.

Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΦΑΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ
17 καινούργια ασθενοφόρα για Κέντρα Υγείας της Στερεάς Ελλάδας Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός υπέγραψε την απόφαση ένταξης της πράξης: «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΔΟΜΕΣ ΠΦΥ ΤΗΣ 5ης Υ.ΠΕ.» στο Πρόγραμμα «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 2021–2027». Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και η δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 1.920.000 ευρώ. Αντικείμενο της πράξης είναι η προμήθεια 17 καινούργιων ασθενοφόρων για την έγκαιρη διακομιδή ασθενών και την υποστήριξη των δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η προμήθεια των ακόλουθων ασθενοφόρων οχημάτων με ειδικές προδιαγραφές (κινητήρες και ιατρικός εξοπλισμός), τα οποία θα παραδοθούν στα ακόλουθα Κέντρα Υγείας, με βάση τις ανάγκες που έχει καταγράψει η 5η Υγειονομική Περιφέρεια Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας: • 12 Ασθενοφόρα οχήματα (4Χ2) για τα Κέντρα Υγείας Αλιάρτου, Διστόμου, Σχηματαρίου, Αλιβερίου, Ιστιαίας, Ψαχνών, Αμφίκλειας, Αταλάντης, Μακρακώμης, Καμένων Βούρλων, Στυλίδας, Ιτέας. • 3 Ασθενοφόρα (4Χ4) για τα Κ.Υ. Δυτ. Φραγκίστας, Δομοκού, Λιδωρικίου. • 2 Ασθενοφόρα μικρού όγκου (4Χ2) για το Κ.Υ. Μαντουδίου και το Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Σκύρου. Μετά την υπογραφή της απόφασης ένταξης, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός δήλωσε: «Διαθέτουμε 1.920.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειάς μας για 17 καινούργια ασθενοφόρα με πλήρη ιατρικό εξοπλισμό. Κατόπιν συνεργασίας με την 5η ΥΠΕ, πρόκειται να παραδοθούν σε ισάριθμα Κέντρα Υγείας για να διασφαλίσουμε την ταχύτερη και ασφαλέστερη διακομιδή των συμπολιτών μας! »Γνωρίζουμε όλοι ότι δεν επαρκούν τα ασθενοφόρα που έχουμε στη διάθεσή μας και πως τα περισσότερα είναι παλιά. Ευχαριστούμε τους οδηγούς και τα πληρώματα των ασθενοφόρων για τη μάχη που δίνουν καθημερινά και τους ενισχύουμε, ξεπερνώντας αρμοδιότητες και διαδικαστικούς περιορισμούς. »Επενδύουμε στην Υγεία, με ειδικό επίδομα για νέους Νοσοκομειακούς γιατρούς, με εξοπλισμό της νέας Ογκολογικής κλινικής του Νοσοκομείου Λαμίας, της νέας Μονάδας Τεχνητού Νεφρού στο Νοσοκομείο Καρύστου και με αντίστοιχες παρεμβάσεις σε δομές Υγείας της Στερεάς Ελλάδας. Προχωρούμε αποφασιστικά με σχέδιο και συνεργασία, για ένα πιο ισχυρό και προσβάσιμο σύστημα Υγείας για όλους».

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026

AGRAFA NEWS. Πολιτικός σεισμός στα Άγραφα: Ο Ηλίας Μάκκας ανακοινώνει την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΠΟΙΗΣΗ του.

AGRAFA NEWS----Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΦΑΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ Νέος εξοπλισμός για την ενίσχυση της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού του Νοσοκομείου Καρύστου.

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός υπέγραψε την απόφαση ένταξης της πράξης: «Προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού της νέας Μονάδας Τεχνητού Νεφρού και λοιπού εξοπλισμού ΠΦΥ, στο Γ.Ν. - Κ.Υ. Καρύστου» στο Πρόγραμμα «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 2021–2027». Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και η δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 609.817,54 ευρώ. Αντικείμενο της πράξης είναι η προμήθεια σύγχρονου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για: • Λειτουργία της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού, • Αναβάθμιση και επέκταση των υπηρεσιών υγείας σε κρίσιμα τμήματα του Νοσοκομείου και της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Η παρέμβαση ενισχύει ουσιαστικά τα Τμήματα: Επειγόντων Περιστατικών, Καρδιολογικό, Χειρουργικό, Οδοντιατρικό, Οφθαλμολογικό και Μικροβιολογικό. Συγκεκριμένα, το Νοσοκομείο Καρύστου θα ενισχυθεί με τον ακόλουθο εξοπλισμό: • Για τη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού: 11 μηχανήματα αιμοκάθαρσης, σύστημα επεξεργασίας νερού, μονάδα κεντρικής αποσκλήρυνσης και σύστημα αυτόματης χλωρίωσης, πλήρες σύστημα εξουδετέρωσης αποβλήτων, μικροσκόπιο Μικροβιολογικού. • Για το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών: Κεντρικός σταθμός παρακολούθησης ασθενών, 6 μόνιτορ νέας τεχνολογίας, Video-λαρυγγοσκόπιο, 3 φορεία μεταφοράς ασθενών. • Για λοιπά Τμήματα: Σύστημα δοκιμασίας κόπωσης (Καρδιολογικό), πλήρης οδοντιατρική έδρα, αυτοματοποιημένο σύστημα αιμοκαλλιεργειών, 2 ηλεκτροκίνητες εξεταστικές καρέκλες (Οφθαλμολογικό & Χειρουργικό). Μετά την υπογραφή της απόφασης ένταξης, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός δήλωσε: «Ενισχύουμε το Νοσοκομείο Καρύστου και επενδύουμε στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας. Με τον σύγχρονο εξοπλισμό που εξασφαλίζουμε για τη νέα Μονάδα Τεχνητού Νεφρού, δίνουμε τη δυνατότητα σε ασθενείς και τις οικογένειές τους να έχουν καλύτερη φροντίδα, πιο κοντά στο σπίτι τους, χωρίς την ταλαιπωρία των μετακινήσεων. »Παράλληλα με τον εξοπλισμό, θεσπίσαμε ειδικό επίδομα στέγασης νοσοκομειακών γιατρών. Δημιουργούμε καλύτερες συνθήκες, ώστε νέοι γιατροί να επιλέξουν να υπηρετήσουν στα νοσοκομεία μας. Γιατί ξέρουμε ότι ένα ισχυρό σύστημα Υγείας δεν στηρίζεται μόνο στις υποδομές, αλλά κυρίως στους ανθρώπους του. »Συνεχίζουμε με σχέδιο, με υπευθυνότητα και ευαισθησία, ώστε κάθε πολίτης της Στερεάς Ελλάδας να νιώθει ασφάλεια και φροντίδα όταν τη χρειάζεται».

AGRAFA NEWS---Σε λειτουργία το νέο Σύστημα Διαχείρισης και Απόδοσης Πινακίδων Οχημάτων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Σε λειτουργία το νέο Σύστημα Διαχείρισης και Απόδοσης Πινακίδων Οχημάτων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, στο πλαίσιο του ψηφιακού εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών της, θέτει σε λειτουργία το νέο Σύστημα Διαχείρισης και Απόδοσης Πινακίδων Κυκλοφορίας. Πρόκειται για μια σύγχρονη ηλεκτρονική εφαρμογή που επιτρέπει την πλήρη παρακολούθηση των πινακίδων κυκλοφορίας από την παραλαβή τους έως και την τελική χορήγησή τους στους πολίτες, ενισχύοντας τη διαφάνεια, την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών Μεταφορών. Με το νέο σύστημα: • Οι πινακίδες αποδίδονται με τυχαία και αυτοματοποιημένη διαδικασία, εξασφαλίζοντας ίση μεταχείριση όλων των πολιτών. • Παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο το διαθέσιμο απόθεμα πινακίδων σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες. • Καταγράφεται κάθε ενέργεια που πραγματοποιείται, διασφαλίζοντας πλήρη ιχνηλασιμότητα και έλεγχο. • Μειώνονται σημαντικά τα ανθρώπινα λάθη και επιταχύνεται η εξυπηρέτηση των πολιτών. • Ενισχύεται η διαφάνεια και η λογοδοσία στη διαχείριση των κρατικών πινακίδων. Το σύστημα αναπτύχθηκε από τις ίδιες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς μια σύγχρονη, αποτελεσματική και ψηφιακή δημόσια διοίκηση, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινής εξυπηρέτησης των πολιτών. Ο Αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Καινοτομίας κ. Βαρδακώστας Κωνσταντίνος, δήλωσε: «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αφορά μόνο μεγάλες και σύνθετες εφαρμογές. Αφορά κυρίως παρεμβάσεις που βελτιώνουν την καθημερινή λειτουργία των υπηρεσιών και ενισχύουν την εμπιστοσύνη των Στερεοελλαδιτών προς τη δημόσια διοίκηση. Με το νέο Σύστημα Διαχείρισης και Απόδοσης Πινακίδων Κυκλοφορίας, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας διασφαλίζει απόλυτη διαφάνεια, πλήρη ιχνηλασιμότητα και ίση μεταχείριση για όλους τους πολίτες, μέσω μιας αυτοματοποιημένης και αντικειμενικής διαδικασίας απόδοσης πινακίδων. Η εφαρμογή αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου από τις υπηρεσίες της Διεύθυνσης Πληροφορικής της Περιφέρειάς μας, αξιοποιώντας τη γνώση και τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού μας. Αποδεικνύουμε στην πράξη ότι η καινοτομία μπορεί να παράγεται μέσα από τη δημόσια διοίκηση και να προσφέρει άμεσα αποτελέσματα. Συνεχίζουμε να υλοποιούμε ψηφιακές λύσεις που κάνουν τις υπηρεσίες μας πιο αποτελεσματικές, πιο διαφανείς και πιο φιλικές προς τους συμπολίτες μας!» Ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, Χωρικού Σχεδιασμού και Μεταφορών κ. Κούκουζας Ευάγγελος τόνισε: «Με το νέο Σύστημα Διαχείρισης και Απόδοσης Πινακίδων ενισχύουμε αποφασιστικά τη διαφάνεια, την τάξη και την αποτελεσματικότητα στις υπηρεσίες Μεταφορών. Προχωράμε με συγκεκριμένες παρεμβάσεις που μειώνουν τη γραφειοκρατία και βελτιώνουν άμεσα την εξυπηρέτηση των πολιτών. Συνεχίζουμε με σχέδιο και ευθύνη για έναν σύγχρονο και αξιόπιστο δημόσιο τομέα!»

AGRAFA NEWS---Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας "Oiti Ultra Trail"

Ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Αθλητισμού Ηλίας Καλτσάς εκπρόσωποι των Δήμων Λαμιέων και Δελφών και του Συλλόγου Δρομέων Φθιώτιδας «Τραχίνα» στις 11πμ. της Πέμπτης 11 Ιουνίου 2026 στην πλατεία της Τοπικής Κοινότητας Υπάτης θα παρουσιάσουν τον υπερμαραθώνιο «Oiti Ultra Trail».

Τρίτη 9 Ιουνίου 2026

AGRAFA NEWS---Basketball camps με τον Νίκο Οικονόμου δωρεάν σε όλη την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας

Για 6η συνεχή χρονιά με τον Νίκο Οικονόμου Basketball camps δωρεάν σε όλη την Στερεά Ελλάδα Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας συνεχίζει δυναμικά και το 2026 μια από τις πιο επιτυχημένες αθλητικές δράσεις για τη νεολαία. Διοργανώνει για 6η συνεχή χρονιά τα “Basketball Camps”, σε συνεργασία με τον πρώην διεθνή καλαθοσφαιριστή και καταξιωμένο προπονητή Νίκο Οικονόμου. Πρόκειται για έναν θεσμό που έχει αγκαλιαστεί από την τοπική κοινωνία, με συμμετοχή που τα προηγούμενα χρόνια ξεπέρασε τα 600 παιδιά ετησίως, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη δημιουργική απασχόληση των νέων και στη διάδοση των αξιών του αθλητισμού. Η συμμετοχή παραμένει δωρεάν, ενώ τα παιδιά (ηλικίας 6 έως 16 ετών) έχουν την ευκαιρία: • να γνωρίσουν το άθλημα της καλαθοσφαίρισης, • να εκπαιδευτούν σε βασικές τεχνικές, • να έρθουν σε επαφή με καταξιωμένους αθλητές. Τη δράση αναλαμβάνει και φέτος ο Νίκος Οικονόμου και το τεχνικό του team, στο οποίο συμμετέχουν προπονητές και γυμναστές της περιοχής. Μετά τη επιτυχημένη διεξαγωγή των camps σε νέες πόλεις το 2025, η διοργάνωση επιστρέφει φέτος στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων. Συγκεκριμένα, θα πραγματοποιηθεί στα ακόλουθα γήπεδα, τα οποία παραχωρούν οι συνεργαζόμενοι Δήμοι, στις εξής ημερομηνίες: • 29/6 – 4/7: Άμφισσα, Κλειστό Γυμναστήριο «Χριστολιάς Καμπεράκης» • 6/7 – 11/7: Θήβα, πρωινό τμήμα Κλειστό Γυμναστήριο «Ανδρέας Ερρίκος Χατζόπουλος» • 6/7 – 11/7: Λιβαδειά (απογευματινό τμήμα), Κλειστό Γυμναστήριο 1ου Λυκείου • 13/7 – 18/7: Λαμία, Κλειστό Γυμναστήριο «Χαλκιοπούλειο» • 20/7 – 25/7: Καρπενήσι, Κλειστό Γυμναστήριο «Δήμητρα Παπασπύρου» • 27/7 – 1/8: Χαλκίδα, Κλειστό Γυμναστήριο Κανήθου «Τάσος Καμπούρης» (Πρωινό τμήμα 9:30-13:30 - Απογευματινό τμήμα 17:30-21:00) Κατά την διάρκεια των camps θα μοιράζεται στα παιδιά κολατσιό, χυμός και νερό. Επίσης, κάθε παιδί θα πάρει ως δώρο αναμνηστικό μπλουζάκι, δίπλωμα συμμετοχής και μετάλλιο. Τα basketball camps διοργανώνονται σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Στερεάς Ελλάδας, τους Δελφών, Λεβαδέων, Θηβαίων, Λαμιέων, Καρπενησίου, Χαλκιδέων και με την υποστήριξη του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Χορηγοί: “Paliria”, “Intertrade Hellas”, “Irida”, “Εργοδομική Βοιωτίας”, “Dotsoft”, “Septona”, “Αύρα”. Για περισσότερες πληροφορίες και για αιτήσεις συμμετοχής: https://pste.gov.gr/basket-stin-perifereia-2026/ Τηλ. Επικοινωνίας: 2231352601 * Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας! * Οι υπεύθυνοι του camp θα επικοινωνήσουν με τους γονείς μία εβδομάδα νωρίτερα για να τους ενημερώσουν σχετικά με το group (πρωινό ή απογευματινό). Ανακοινώνοντας τη διεξαγωγή των basketball camps, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός δήλωσε: «Καθιερώσαμε το “Μπάσκετ στην Περιφέρεια”, το αγκαλιάσατε και ήρθε η ώρα για να γεμίσουμε και πάλι τα κλειστά γήπεδα μπάσκετ όλης της Στερεάς Ελλάδας με παιδιά, που θα συμμετάσχουν δωρεάν στα basketball camps, θα χαρούν το παιχνίδι και θα μυηθούν στις αξίες του Αθλητισμού. »Ευχαριστούμε τους συνεργαζόμενους Δήμους, που παραχωρούν τα γήπεδα για τη διοργάνωση και κυρίως όλους εσάς που μας εμπιστεύεστε τα παιδιά σας. Με τη συμβολή του Νίκου Οικονόμου και του εξειδικευμένου προπονητικού επιτελείου, διασφαλίζουμε ότι τα camps δεν είναι απλώς μια αθλητική δραστηριότητα, αλλά μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τα παιδιά μας. »Περιμένουμε να συναντηθούμε και φέτος με παιδιά και γονείς στο παρκέ! Ανυπομονούμε για την ώρα του… τζάμπολ!» Ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος για θέματα Αθλητισμού Ηλίας Καλτσάς δήλωσε: «Τα Basketball Camps της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας αποτελούν μια ουσιαστική επένδυση στη νέα γενιά. Μέσα από τη δωρεάν συμμετοχή, δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν τον αθλητισμό, να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να υιοθετήσουν αξίες όπως η συνεργασία, η πειθαρχία και ο σεβασμός. »Σταθερός μας στόχος είναι να ενισχύουμε δράσεις που φέρνουν τα παιδιά πιο κοντά στον αθλητισμό και τα απομακρύνουν από την παθητικότητα της καθημερινότητας. Καλούμε όλα τα παιδιά της Στερεάς Ελλάδας να συμμετάσχουν και να ζήσουν τη χαρά του μπάσκετ. Εμείς θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε με συνέπεια και όραμα παρόμοιες πρωτοβουλίες που ενισχύουν την υγεία, την κοινωνικοποίηση και την ποιότητα ζωής των παιδιών μας». Ο προπονητής Νίκος Οικονόμου δήλωσε: «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που για 6η φορά θα βρεθώ, μαζί με την προπονητική μου ομάδα, στις περιοχές της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, για να φέρουμε τα παιδιά πιο κοντά στο μπάσκετ. Το “Μπάσκετ στην Περιφέρεια” έχει πλέον καθιερωθεί ως ένας ιδιαίτερα επιτυχημένος θεσμός, που κάθε χρόνο αγκαλιάζεται από όλο και περισσότερα παιδιά. Είναι μεγάλη ικανοποίηση να βλέπουμε τα γήπεδα γεμάτα ενέργεια, χαμόγελα και αγάπη για το άθλημα, αλλά και να διαπιστώνουμε πως αυτή η δράση δίνει κίνητρο στα παιδιά να ασχοληθούν περισσότερο με τον αθλητισμό. »Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, κ. Φάνη Σπανό, για την εμπιστοσύνη και τη διαρκή στήριξή του σε αυτή την πρωτοβουλία. Είναι χαρά και τιμή για εμένα και την ομάδα μου να συμβάλλουμε για ακόμη μία χρονιά σε μια δράση που έχει στο επίκεντρό της τα παιδιά. Είμαι βέβαιος ότι και φέτος οι μικροί αθλητές θα απολαύσουν την εμπειρία και θα δημιουργήσουν όμορφες αναμνήσεις μέσα από το παιχνίδι και το μπάσκετ».

Κυριακή 7 Ιουνίου 2026

AGRAFA NEWS---ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔOMOKOY Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΦΑΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ Προχωρά το φράγμα Νεοχωρίου Δομοκού και η χρηματοδότηση για νέο Δημαρχείο

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός συμμετείχε την Τρίτη 02 Ιουνίου 2026 στην τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δομοκού, όπου παρουσιάστηκε το Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Στερεάς Ελλάδας 2026-2030 και συζητήθηκε η αξιοποίησή του προς εξυπηρέτηση των αναπτυξιακών προτεραιοτήτων της περιοχής. Στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Φθιώτιδας Ηλίας Σανίδας και ο Δήμαρχος Δομοκού Χαράλαμπος Λιόλιος αναφέρθηκαν σε έργα και δράσεις, που υλοποιήθηκαν ή είναι σε εξέλιξη στην ευρύτερη περιοχή. Μεταξύ αυτών:  Έργα υποδομών, όπως η ανάπλαση κεντρικής οδού και πλατείας Δομοκού και η διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου του πρώην Θεραπευτηρίου Χρονίων Παθήσεων Δομοκού.  Έργα πολιτισμού, όπως η αποπεράτωση του Πολιτιστικού Κέντρου Περιβολίου και οι εργασίες αποκατάστασης και προσβασιμότητας περιμετρικά του αρχαιολογικού χώρου Μελιταίας.  Κοινωνικές δράσεις, όπως η συνέχιση λειτουργίας του Κέντρου Κοινότητας Δομοκού και οι νέες δομές παροχής βασικών αγαθών Δήμου Δομοκού.  Έργα αποκατάστασης που χρηματοδοτήθηκαν και υλοποιήθηκαν ή είναι σε εξέλιξη μετά τον “Ιανό”, τον “Daniel” και άλλα καταστροφικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή του Δομοκού. Ομοίως και στις διαδικασίες αποζημίωσης πληγέντων που δρομολογήθηκαν από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και προχωρά η τμηματική καταβολή τους. Αντίστοιχες παρεμβάσεις για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Κτηνοτροφίας & Αλιείας Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος. Ο Δήμαρχος Χαράλαμπος Λιόλιος επεσήμανε ακόμη ότι ο Δήμος Δομοκού είναι ο πρώτος Δήμος της Στερεάς Ελλάδας, που ολοκλήρωσε το πρόγραμμα προμήθειας εξοπλισμού πολιτικής προστασίας, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας, και πρόκειται να παραλάβει 4 μηχανήματα έργου την επόμενη περίοδο! Ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός, αποκρινόμενος σε αιτήματα της Δημοτικής Αρχής, Δημοτικών Συμβούλων και φορέων της περιοχής, αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- στον προγραμματισμό της Περιφέρειας για: o Χρηματοδότηση του έργου, αρχικού προϋπολογισμού 900.000 ευρώ, για την ανακατασκευή του κτηρίου του πρώην Θεραπευτηρίου Χρονίων Παθήσεων και την αξιοποίησή του ως νέο Δημαρχείο! o Χρηματοδότηση μέρους του έργου αρχικού προϋπολογισμού 1.842.636 ευρώ για την ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων του Δήμου Δομοκού. o Κατασκευή δυο κυκλικών κόμβων στο Δομοκό με την εξεύρεση χρηματοδότησης από κοινοτικούς πόρους και τομεακά προγράμματα Υπουργείων. o Χρηματοδότηση έργων εσωτερικής και αγροτικής οδοποιίας, μέσω του “ΠΠΑ 2026 – 2030”. Τονίστηκε ιδιαιτέρως ότι θα παρέχεται για πρώτη φορά και η δυνατότητα εκτέλεσης έργων με αυτεπιστασία από τους Δήμους! Ειδική αναφορά έγινε σε στρατηγικές διεκδικήσεις που συνεχίζονται από κοινού με τη Δημοτική Αρχή για τα εμβληματικά έργα πρωτογενούς τομέα και υδατικής διαχείρισης, όπως τα φράγματα στο Μπουγάζι και το Πουρνάρι, καθώς και τα κλειστά δίκτυα άρδευσης από τη λίμνη Σμοκόβου. Μετά τη συνεδρίαση, ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός, ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Ηλίας Σανίδας, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Αθλητισμού Ηλίας Καλτσάς και ο Περιφερειακός Σύμβουλος Φθιώτιδας Χρήστος Ταξίδης, από κοινού με τον Δήμαρχο Δομοκού Χαράλαμπο Λιόλιο και στελέχη της Δημοτικής Αρχής, πραγματοποίησαν αυτοψία στα έργα:  Κατασκευής Υδροδοτικού Φράγματος, Εξωτερικού Υδραγωγείου και Διυλιστηρίου Πόσιμου Νερού στον Δήμο Δομοκού. Η σύμβαση κατασκευής υπεγράφη το 2024 και η χρηματοδότηση ύψους 16.989.200 ευρώ είναι εξασφαλισμένη από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης». Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ανέλαβε την ωρίμανση του έργου, ολοκλήρωσε τη δημοπράτηση και προχωρά στην υλοποίησή του για την κάλυψη των υδρευτικών αναγκών 17 οικισμών της περιοχής!  Καθαρισμού του ποταμού “Ενιπέα” και ρεμάτων σε άλλα σημεία. Οι εργασίες έχουν προχωρήσει σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό τα τελευταία χρόνια, όπως και φέτος, από την Π.Ε. Φθιώτιδας.  Αποκατάστασης της γέφυρας Φυλιαδώνας, όπου ολοκληρώνονται οι εργασίες ενίσχυσης των θεμελίων, όπως και οι εργασίες αποκατάστασης του οδοστρώματος προς την Κοινότητα Φυλιαδώνας. Ολοκληρώθηκαν επίσης οι εργασίες καθαρισμού στο ρέμα της “Μικρής Κακάρας” και την επόμενη περίοδο ξεκινούν στη “Μεγάλη Κακάρα”, μετά την εκδίκαση ενστάσεων για την κήρυξη αναδόχου του έργου. Τα έργα υλοποιούνται στα όρια με την Περιφέρεια Θεσσαλίας και υπάρχει συντονισμός, ώστε να γίνουν οι αναγκαίες εργασίες καθαρισμού και στα διοικητικά τους όρια!

AGRAFA NEWS-----ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ Πάνω από 1.000 μαθητές συμμετείχαν στη δράση: «Το τόξο του Οδυσσέα»

Περισσότεροι από 1.000 μαθητές, από 23 σχολικές μονάδες, συμμετείχαν στην εκπαιδευτική δράση: «Το τόξο του Οδυσσέα», την οποία υλοποίησε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας σε συνεργασία με την Ελληνική Ομοσπονδία Τοξοβολίας. Η συγκεκριμένη δράση: - Πραγματοποιήθηκε σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Στερεάς Ελλάδας και απευθύνθηκε σε μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού, αναδεικνύοντας το άθλημα της τοξοβολίας και προσφέροντας μια μοναδική βιωματική εμπειρία στους μικρούς συμμετέχοντες. - Υλοποιήθηκε τμηματικά, με προγραμματισμένα «ραντεβού» διάρκειας 50 λεπτών για κάθε σχολική μονάδα, διασφαλίζοντας την ποιοτική συμμετοχή και την ασφάλεια όλων των μαθητών. Κατά τη διάρκειά της, οι μαθητές ενημερώθηκαν για την τοξοβολία και συμμετείχαν ενεργά, δοκιμάζοντας το άθλημα με τη βοήθεια πιστοποιημένων εκπαιδευτών και αθλητών της Ομοσπονδίας, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους με στόχους και με χρήση εκπαιδευτικών τόξων. Σημαντική συμβολή στην επιτυχή υλοποίηση της δράσης είχαν: • Οι συνδιοργανωτές Δήμοι Τανάγρας, Καρπενησίου, Δελφών, Λαμιέων, Ερέτριας και Καρύστου. • Οι Εφορείες Αρχαιοτήτων Φωκίδας, Φθιώτιδας - Ευρυτανίας και Ευβοίας για την πολύτιμη υποστήριξη και τη φιλοξενία σε χώρους ιδιαίτερης πολιτιστικής αξίας. • Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας, Εύβοιας, Βοιωτίας, Φωκίδας και Ευρυτανίας, καθώς και οι συμμετέχουσες σχολικές μονάδες. • Οι αθλητικοί σύλλογοι: Αθλητικός Ναυτικός Όμιλος Καρύστου (ΑΝΟΚ), Αθλητικός Πολιτιστικός Φυσιολατρικός Σύλλογος Διρφύων – Μεσσαπίων «Ιπποβότες», Αθλητικός Κολυμβητικός Όμιλος Λιβαδειάς (ΑΚΟΛ) και Αθλητικός Σύλλογος Σαρακατσαναίων Θήβας. • Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός και οι Εθελοντές των κατά τόπους παραρτημάτων. Ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Αθλητισμού Ηλίας Καλτσάς δήλωσε: «Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, με μια πρωτοποριακή δράση, έφερε σε επαφή μικρούς μαθητές με το άθλημα της τοξοβολίας, σε συνεργασία με την Ελληνική Ομοσπονδία Τοξοβολίας και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το “Τόξο του Οδυσσέα” έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν, να παίξουν και να αγωνιστούν, καλλιεργώντας την ευγενή άμιλλα και την αγάπη για τον αθλητισμό. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τους Δήμους και τις Εφορείες Αρχαιοτήτων για τη συμβολή τους στην υλοποίηση της δράσης».

AGRAFA NEWS----Η Στερεά Ελλάδα κέρδισε τις εντυπώσεις στο Μετρό Συντάγματος με την έκθεση «Γεύσεις από τον Τόπο μας».

Με ιδιαίτερα θετικό αποτύπωμα και μεγάλη προσέλευση κοινού ολοκληρώθηκε η έκθεση «Στερεά Ελλάδα: Γεύσεις από τον Τόπο μας», που πραγματοποιήθηκε στο Μετρό Συντάγματος από 27 έως και 29 Μαΐου 2026 από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, με τη συνεργασία των Επιμελητηρίων Εύβοιας, Φθιώτιδας, Βοιωτίας, Φωκίδας και Ευρυτανίας. Η τριήμερη παρουσία της Στερεάς Ελλάδας στο κέντρο της Αθήνας ανέδειξε στην πράξη τη δυναμική της τοπικής παραγωγής, δίνοντας στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε ένα ευρύ κοινό, αλλά και να έρθουν σε επαφή με επαγγελματίες, φορείς και ανθρώπους της αγοράς. Κατά τη διάρκεια του τριημέρου επισκέφθηκαν χιλιάδες την έκθεση και μεταξύ αυτών, οι Βουλευτές Φθιώτιδας Χρήστος Σταϊκούρας, Γιάννης Οικονόμου και Γιώργος Κοτρωνιάς, ο Βουλευτής Ευβοίας Αθανάσιος Ζεμπίλης, η Βουλευτής Ευρυτανίας Τζίνα Οικονόμου, η Βουλευτής Βοιωτίας Γιώτα Πούλου, ο πρώην Περιφερειάρχης και τ. Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης και ο Βαγγέλης Τσόγκας ως εκπρόσωπος του κόμματος: «ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής. Επίσης, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας Χρυσόστομος Καρέλλης, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Εύβοιας Γιάννης Γεροντίτης, Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βοιωτίας Κωνσταντίνος Στάικος, η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Εύβοιας Άννα Κουτσούπη, ο πρώην Πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηρίου Παναγιώτης Αγνιάδης και Επιμελητηριακοί Σύμβουλοι. Οι επισκέπτες της έκθεσης γνώρισαν από κοντά παραγωγούς και επιχειρήσεις από όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Στερεάς Ελλάδας, δοκίμασαν τοπικά προϊόντα και ανακάλυψαν την ποιότητα, την αυθεντικότητα και τη γαστρονομική ταυτότητα του τόπου. Ιδιαίτερα θετική ήταν η ανταπόκριση των 24 συμμετεχουσών επιχειρήσεων, καθώς η έκθεση λειτούργησε όχι μόνο ως σημείο προβολής, αλλά και ως χώρος δικτύωσης, ανταλλαγής ιδεών και δημιουργίας προοπτικών συνεργασίας. Η δράση επιβεβαίωσε ότι η εξωστρέφεια της τοπικής παραγωγής χρειάζεται σταθερή παρουσία, οργανωμένη προβολή και άμεση επαφή με την αγορά τόσο την τοπική όσο και τη διεθνή. Σε αυτή την κατεύθυνση, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας συνεχίζει να στηρίζει πρωτοβουλίες που ενισχύουν τις επιχειρήσεις, αναδεικνύουν την παραγωγική ταυτότητα του τόπου και δημιουργούν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης. Ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, Κωνσταντίνος Γαλάνης, δήλωσε: «Η έκθεση ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και απέδειξε ότι τα προϊόντα της Στερεάς Ελλάδας έχουν θέση, αναγνωρισιμότητα και προοπτική στην αγορά. Για τρεις ημέρες, στο Μετρό Συντάγματος, το κοινό γνώρισε προϊόντα από την καρδιά της Ελλάδας. Η δράση εντάσσεται στη στρατηγική της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, την προβολή του αγροδιατροφικού πλούτου και τη διασύνδεση της τοπικής παραγωγής με την αγορά, τον τουρισμό και τον πολιτισμό. Με τη στήριξη του Περιφερειάρχη Φάνη Σπανού και τη συνεργασία των Επιμελητηρίων, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην εξωστρέφεια, τη δικτύωση και την ουσιαστική στήριξη της τοπικής επιχειρηματικότητας. Ευχαριστούμε τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν, τα Επιμελητήρια για τη συνεργασία τους, καθώς και το κοινό που αγκάλιασε τη δράση, επιβεβαιώνοντας ότι τα τοπικά προϊόντα μπορούν να αποτελέσουν ισχυρό πρεσβευτή της Στερεάς Ελλάδας. Σε συνέχεια της επιτυχημένης διοργάνωσης, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα συνεχίσει να στηρίζει δράσεις που αναδεικνύουν τα τοπικά προϊόντα, ενισχύουν τη σύνδεση της παραγωγής με την αγορά και προβάλλουν τη Στερεά Ελλάδα ως έναν τόπο ποιότητας, δημιουργίας και γαστρονομικής
ταυτότητας».

AGRAFA NEWS---«5 Ιουνίου 2026 Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος »

Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος, Χωρικού Σχεδιασμού και Μεταφορών Ευάγγελου Κούκουζα Λαμία, 05 Ιουνίου 2026 «5 Ιουνίου 2026 Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος »
Σήμερα, 5 Ιουνίου, τιμούμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, μια ημέρα που μας υπενθυμίζει ότι η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος δεν αποτελεί μόνο υποχρέωση των θεσμών, αλλά ευθύνη όλων μας. Ως Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας εργαζόμαστε καθημερινά για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής προστασίας, την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης σε κάθε γωνιά του τόπου μας. Η σημερινή ημέρα δεν είναι απλώς μια αφορμή για συμβολισμούς. Είναι μια υπενθύμιση ότι το περιβάλλον δεν είναι κληρονομιά που παραλάβαμε από τους προγόνους μας, αλλά δάνειο που οφείλουμε να παραδώσουμε ακέραιο στα παιδιά μας. Ας κάνουμε όλοι ένα ακόμη βήμα προς έναν πιο καθαρό, πιο πράσινο και πιο βιώσιμο κόσμο. Χρόνια πολλά στην Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, Χωρικού Σχεδιασμού Και Μεταφορών Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας Ευαγγελος Κούκουζας

AGRAFA NEWS----Απόλυτα ασφαλείς και καθαρές για τους λουόμενους οι ακτές κολύμβησης της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Οι Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, με γνώμονα την απόλυτη προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, ολοκλήρωσαν τον πρώτο κύκλο εκτεταμένων δειγματοληπτικών ελέγχων στα θαλάσσια ύδατα όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων. Επισημαίνεται ότι: 1. Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με διαπιστευμένα εργαστήρια, ακολουθώντας αυστηρά τα κριτήρια της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας. 2. Οι επίσημες αποφάσεις χαρακτηρισμού καταλληλόλητας ανά Περιφερειακή Ενότητα (Φθιώτιδα, Εύβοια, Βοιωτία, Φωκίδα) έχουν ήδη αναρτηθεί στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ». Σύμφωνα με τα επίσημα αποτελέσματα των εργαστηριακών αναλύσεων, τα σημεία που αναφέρονται στις σχετικές αποφάσεις Χαρακτηρισμού των Περιφερειακών Ενοτήτων είναι εντός των προβλεπόμενων θεσμικών ορίων, επιβεβαιώνοντας ότι οι παραλίες της Στερεάς Ελλάδας είναι απολύτως κατάλληλες και ασφαλείς για κολύμβηση. Με αφορμή την έκδοση των αποτελεσμάτων, ο Αντιπεριφερειάρχης Υγείας Χρήστος - Δημήτριος Γεωργίου, προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Για ακόμα μία χρονιά, υποδεχόμαστε τη θερινή περίοδο έχοντας ως πρώτη και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα την ασφάλεια των πολιτών και των επισκεπτών μας. Οι υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειάς μας εργάζονται με απόλυτη συνέπεια, επιστημονική εγκυρότητα και υπευθυνότητα. Τα αποτελέσματα των ελέγχων μάς γεμίζουν ικανοποίηση, καθώς πιστοποιούν το επίπεδο των κολυμβητικών μας υδάτων. »Καλούμε τους πολίτες να εμπιστεύονται αποκλειστικά και μόνο τα επίσημα στοιχεία των κρατικών αρχών και των Διευθύνσεων Δημόσιας Υγείας. Οι δειγματοληψίες θα συνεχιστούν καθ' όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, ώστε να διασφαλίσουμε ότι οι θάλασσές μας θα παραμείνουν πεντακάθαρες και ασφαλείς. Εύχομαι σε όλους ένα καλό, υγιές και ασφαλές καλοκαίρι στις πανέμορφες ακτές της Στερεάς Ελλάδας».

AGRAFA NEWS-----ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΥΜΗΣ – ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΦΑΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ Ολοκληρώθηκε το έργο στην Πλατάνα και προχωρούν οι αποκαταστάσεις Ειρηνοδικείου, Μυλωνοπούλειου και Δημοτικού Σχολείου Κύμης.

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός, την Πέμπτη 04 Ιουνίου 2026, παρέστη στην τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κύμης - Αλιβερίου. Παρουσίασε το Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Στερεάς Ελλάδας 2026-2030 και προκάλεσε ευρεία συζήτηση για την ορθή αξιοποίησή του με στόχο την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Νωρίτερα, ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός, ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Γιώργος Κελαϊδίτης, ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Δημήτρης Βουρδάνος, οι θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες Ευάγγελος Κούκουζας, Αναστάσιος Βελισσαρίου, Κωνσταντίνος Βαρδακώστας και ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Κοινωνικής Μέριμνας Ευάγγελος Χαϊνάς, από κοινού με τον Δήμαρχο Κύμης – Αλιβερίου Νίκο Μπαράκο και μέλη της Δημοτικής Αρχής: 1. Συναντήθηκαν με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Καρυστίας & Σκύρου κ.κ. Σεραφείμ, προκειμένου να συνεργαστούν για την υλοποίηση έργων και δράσεων, όπως το Πνευματικό Κέντρο Ι.Ν. Ευαγγελισμού στα Περιβόλια, που παραδίδεται σύντομα! 2. Επέβλεψαν την πρόοδο υλοποίησης έργων, που έχουν χρηματοδοτηθεί στο σύνολό τους ή μερικώς από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Μεταξύ άλλων επισκέφθηκαν: • Την Οικία Παπανικολάου, όπου χρηματοδοτήθηκε και θα υλοποιηθεί μια ακόμη παρέμβαση για την εγκατάσταση ανελκυστήρων ΑμεΑ και ηλεκτρονικου εξοπλισμού. • Το Λαογραφικό Μουσείο, όπου έχουν δρομολογηθεί αναγκαίες εργασίες επισκευής. • Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κύμης, όπου εκτελέστηκε το αρχικό έργο αποκατάστασης και αναμένεται να δημοπρατηθεί - συμβασιοποιηθεί νέο έργο αναβάθμισης του διδακτηρίου και διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου. • Το γήπεδο ποδοσφαίρου του Λυκείου και Γυμνασίου Κύμης, όπου πρόκειται να εγκατασταθεί τεχνητός χλοοτάπητας με στόχο να παραδοθεί σε χρήση τον Σεπτέμβριο. • Το «Μυλωνοπούλειο», όπου έχει ήδη εγκατασταθεί εργολάβος και ξεκινούν εργασίες ολοκλήρωσης και λειτουργικής αναβάθμισης του ιστορικού κτηρίου. • Την Πλατάνα, όπου ολοκληρώθηκε έργο προϋπολογισμού 7.000.000 ευρώ με παρεμβάσεις προστασίας από τη διάβρωση, ανακατασκευής λιμενικών υποδομών, δημιουργίας οργανωμένης παραλίας και ανάπλασης του παραλιακού μετώπου. Στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Κύμης - Αλιβερίου, ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός, αποκρινόμενος σε αιτήματα της Δημοτικής Αρχής, Δημοτικών Συμβούλων και Προέδρων Κοινοτήτων, αναφέρθηκε στον προγραμματισμό της Περιφέρειας για την εξεύρεση χρηματοδοτήσεων και την υλοποίηση έργων, όπως:  Η β΄ φάση του έργου οριστικής αντιμετώπισης των καταπτώσεων κατά μήκος του παραλιακού δρόμου Στόμιο – Πλατάνα, για την οποία δεσμεύθηκε ότι θα αναλάβει η Περιφέρεια τη χρηματοδότηση. Πλήρως λειτουργικό και με υψηλό επίπεδο ασφάλειας, είναι ήδη το τμήμα προς τη θάλασσα, όπου έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες.  Τα έργα εσωτερικής και αγροτικής οδοποιίας, που ζητήθηκαν από τη Δημοτική Αρχή και θα χρηματοδοτηθούν από το «ΠΠΑ 2026 – 2030». Τονίστηκε ότι θα υπάρχει η ευελιξία εκτέλεσης έργων με αυτεπιστασία ή της διάνοιξης αγροτικών οδών, δίχως ασφαλτοστρώσεις.  Η εγκατάσταση τεχνητού χλοοτάπητα και η αναβάθμιση του Γηπέδου Αλιβερίου με τη δημιουργία διαδρομών στίβου.  Η βελτίωση της προσβασιμότητας και η αναβάθμιση των αναρριχητικών πεδίων Μανικίων. Ειδική αναφορά έκανε ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός και στα ακόλουθα κομβικά ζητήματα και διεκδικήσεις:  Παράκαμψη Βασιλικού. Έργο για το οποίο υπήρξε θετική ανταπόκριση, από την Κυβέρνηση και τον Ιούλιο πρόκειται να κατατεθεί πρόταση ένταξης, με αρχικό προϋπολογισμό 33.463.283 ευρώ, στην πρόταση που άνοιξε το Υπουργείο Υποδομών για το σκοπό αυτό.  Παράκαμψη Αμαρύνθου. Επικαιροποιήθηκε ήδη η αρχική μελέτη. Αποφασίστηκε, όμως, και προχωρά γοργά η τροποποίηση της, ώστε να συμπεριληφθούν στο έργο και οι λεγόμενες «στροφές του Πελαργού».  Φράγμα Μανικίων – Σέττας. Η Περιφέρεια έχει ολοκληρώσει την επικαιροποίηση της τεχνικής μελέτης δημοπράτησης και έχουν εκδοθεί περιβαλλοντικοί όροι. Είναι έργο υψηλής προτεραιότητας και χρειάζεται εγρήγορση όλων μέχρι να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση.  ΑΠΕ. Επεσήμανε την ανάγκη εξορθολογισμού, αντί του σημερινού παραλογισμού με την ανεξέλεγκτη εγκατάσταση ΑΠΕ. Τονίστηκε επίσης ότι πρέπει να είναι δεσμευτικές οι γνωμοδοτήσεις των Περιφερειών και όχι τυπικές. Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Εύβοιας Γιώργος Κελαϊδίτης αναφέρθηκε επίσης σε έργα και δράσεις που χρηματοδότησε, ολοκλήρωσε ή υλοποιεί η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή, όπως: - Το έργο οδικής ασφάλειας επί της Ε.Ο. Χαλκίδας – Λεπούρων, αρχικού προϋπολογισμού 4.100.000 ευρώ, που είναι προς δημοπράτηση και προβλέπει σημειακές διαπλατύνσεις! - Η ανέγερση του νέου Νηπιαγωγείου Αλιβερίου, που θα λειτουργήσει τη νέα σχολική χρονιά! - Το οδικό έργο Κλιμάκι - Χερόμυλος που ολοκληρώθηκε. - Οι αντιπλημμυρικές εργασίες που είναι σε εξέλιξη, ενώ θα ξεκινήσει και νέο έργο 1.860.000 ευρώ για τα ρέματα της Παραλίας Ζαράκων και της Δημοτικής Ενότητας Δυστίων. - Η “καταδρομική” αρχική παρέμβαση που έγινε από την εκκλησία Αγ. Νικολάου και προς την πλαζ Σουτσίνι για την ενίσχυση της ευστάθειας του τοιχίου και την ασφάλεια της επαρχιακής οδού. - Η αποπεράτωση του γηπέδου Δύστου, αλλά και η αναβάθμιση των αποδυτηρίων και η κατασκευή σκεπάστρου στο Στάδιο Αλιβερίου. - Η αναστήλωση της Ι.Μ. Οσίου Νικολάου Σικελιώτη στο Μετόχι, που είναι υπό δημοπράτηση. - Η αποκατάσταση του πρώην Ειρηνοδικείου Κύμης, που ολοκληρώνεται σύντομα. - Η προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για το Νοσοκομείο Κύμης και εκπαιδευτικού εξοπλισμού της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Κύμης. Αναλυτική αναφορά σε έργα και δράσεις αρμοδιότητάς τους έκαναν επίσης ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης και αρμόδιος για θέματα Κρατικής Αρωγής Δημήτρης Βουρδάνος, ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, Χωρικού Σχεδιασμού & Μεταφορών Ευάγγελος Κούκουζας, ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας Αναστάσιος Βελισσαρίου και ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Κοινωνικής Μέριμνας Ευάγγελος Χαϊνάς.