ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: “Άνθρακες” ο αυτοδιοικητικός “θησαυρός”, για 2η φορά
23/4/2018
Ξεκίνησε την Παρασκευή
20/4 ο Β’ κύκλος του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας -Ε.Σ.Κ. (Α’
κύκλος για το 2018) με την ανάρτηση των θέσεων προς κάλυψη μέσω
μετάταξης και απόσπασης.
Μετά τον πλήρη αποκλεισμό της
Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τον Α’ κύκλο, και ο Β’ εξελίχθηκε σε
αυτοδιοικητικό “φιάσκο”,καθώς από το σύνολο των Ο.Τ.Α. μόνο 4 Δήμοι
(Αμύνταιου, Ήλιδας, Κέρκυρας, Τεμπών) πρόκειται να λάβουν υπαλλήλους.
- Τέσσερις (4) Δήμοι από τους 325,
- Καμία(0)Περιφέρειααπό τις 13,
- Κανένα(0)νομικό πρόσωπο Ο.Τ.Α. από τα εκατοντάδες
Και αυτό ενώ συνολικά μέσω του Β’ κύκλου θα καλυφθούν 785 θέσεις προς μετάταξη και 332 προς απόσπαση.
Από τα νούμερα, εξάγεται –για 2η μάλιστα φορά– το οφθαλμοφανές συμπέρασμα ότι το Ε.Σ.Κ. - που θέσπισε η Κυβέρνηση με το ν.4440/2016, προς υλοποίηση σχετικής μνημονιακής της δέσμευσης - αδυνατεί να εφαρμοστεί στην Τ.Α. και να συμβάλει ουσιωδώς στη στελέχωση των αφυδατωμένων από προσωπικό Ο.Τ.Α.
Το αντίθετο μάλιστα. Μείζον σημείο του Ε.Σ.Κ., όπως εξελίχθηκε, είναι ότι αποτελεί μηχανισμό αποστελέχωσης των Ο.Τ.Α. Ας μην ξεχνάμε ότι τη στιγμή που οι Ο.Τ.Α. δεν συμμετέχουν ως φορείς υποδοχής υπαλλήλων, συμμετέχουν αναγκαστικά ως φορείς προέλευσης υπαλλήλων.
Με απλά λόγια, υπάλληλοι δεν έρχονται, αλλά υπάλληλοι φεύγουν από την Τ.Α. μέσω Ε.ΣΚ.
Και αυτό διότι δεν απαιτείται
σύμφωνη γνώμη του Δήμου/Περιφέρειας για να φύγει ένας υπάλληλος, όπως
έχει επανειλημμένως επισημάνει η Κ.Ε.Δ.Ε. μέσω Αποφάσεων των συλλογικών
της οργάνων.
Γιατί όμως ο νέος διοικητικός
μηχανισμός, ακόμη και εάν θεσπίστηκε προς υλοποίηση σχετικής επιταγής
του Μνημονίου, αδυνατεί να εφαρμοστεί στην Τ.Α. ;
Τη στιγμή μάλιστα που το ιστορικό προηγούμενο είναι θετικό, καθώς ο μηχανισμός εθελοντικής ενδο-αυτοδιοικητικής κινητικότητας, που υλοποίησε το Υπουργείο Εσωτερικών το 2014, οδήγησε στη στελέχωση Δήμων που είχαν ανάγκη με χιλιάδες υπαλλήλους.
Η αναζήτηση των αιτίων εντοπίζεται εντός του τριγώνου Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης – Υπουργείο Εσωτερικών - Τ.Α.
Η εύκολη και απλοϊκή απάντηση
θα ήταν η πλήρης επίρριψη ευθυνών στους Ο.Τ.Α., ότι δεν έφτιαξαν
περιγράμματα εργασίας και δεν καταχώρησαν ψηφιακά τα οργανογράμματά
τους.
Είναι δυνατόν όμως για την
αποτυχία ενός νόμου να ευθύνονται όλοι οι Δήμαρχοι (πλην 4), όλοι οι
Περιφερειάρχες, όλα τα Διοικητικά Συμβούλια των ν.π.δ.δ. Ο.Τ.Α και τα
χιλιάδες αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη ανά την Ελλάδα;
Τέτοιος ισχυρισμός θα ήταν εκτός αυτοδιοικητικής πραγματικότητας.
Ότι δηλαδή πάσχουν οι χιλιάδες
αυτοδιοικητικοί –πολιτικό και διοικητικό προσωπικό με δεκαετίες συναφούς
εμπειρίας– και όχι το ίδιο το Ε.Σ.Κ., όπως κεντρικά σχεδιάστηκε,
ψηφίστηκε και εφαρμόζεται από τους δύο Υπουργούς, Γεροβασίλη –
Σκουρλέτη.
Ο AIRETOS υπενθυμίζει ότι οι προδιαγραφές κατάρτισης των περιγραμμάτων εργασίας ειδικά για τους Ο.Τ.Α. (αναγκαία προϋπόθεση συμμετοχής στο Ε.Σ.Κ.) εστάλησαν από τον κ. Σκουρλέτη στους Δήμους 26/1/2018 (αριθμ. 3 εγκύκλιος).
Και αυτό ενώ το Υπουργείο της κας Γεροβασίλη είχε στείλει στο Υπουργείο Εσωτερικών σωρεία εγκυκλίων και εγγράφων, μήνες πριν (18.10.2016, 8.2.2017, 4.8.2017, 3.10.2017, 8.12.17, 22.12.2017).
Υπενθυμίζεται, επιπλέον, ότι πολύ
πρόσφατα, με τη γνωστή τροπολογία Γεροβασίλη και νυν αρ.33 ν.4531/18
(ΦΕΚ 5 Απριλίου), απαλείφθηκε η προϋπόθεση νέου Οργανισμού για τη
συμμετοχή στο Ε.Σ.Κ., όπου αυτή απαιτείτο.(Στο αριθμ.
οικ. 31755/21.9.17 έγγραφο Σκουρλέτη είχε ήδη σταλεί στους Ο.Τ.Α., πριν
την τροπολογία δηλαδή, ότι μπορούν να στείλουν αιτήματα “σύμφωνα με τους ισχύοντες Οργανισμούς Εσωτερικών Υπηρεσίας, χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη αξιολόγηση των δομών τους”).
Ό,τι και να προηγήθηκε,δυστυχώς η πραγματικότητα είναι μία και δεδομένη:
Το Ε.Σ.Κ.για 2η φορά δεν πέτυχε να εφαρμοστεί στην Τ.Α., με την εξαίρεση των (4)να επιβεβαιώνει τον κανόνα.Ο Β’ κύκλος κινητικότητας ξεκίνησε και θα ολοκληρωθείχωρίς να λάβουνοι Ο.Τ.Α. υπαλλήλους, χάνοντας ταυτοχρόνως αυτοδιοικητικάστελέχη.
Με ενδιαφέρον λοιπόν αναμένεται τι θα συζητηθεί σχετικά στη Συνεδρίαση του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε. που έχει προγραμματιστεί για την Τετάρτη, 25 Απριλίου.
Μπορείτε να δείτε όλες τις διαθέσιμες θέσεις προς μετάταξη και απόσπαση, καθώς και όλες τις διαδικαστικές λεπτομέρειες του Β’ Κύκλου Κινητικότηταςhttps://apografi.gov.gr/index.php/esk/2-uncategorised/127-1o%CF%82-%CE%BA%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82-2018.html
Επισημαίνεται σε όλους τους ενδιαφερομένους προς μετακίνηση υπαλλήλους ότι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων είναι η εξής:
- σύμφωνα με το Δ.Τ. που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης : “από 20/04/2018 έως και 05/05/2018”,
- σύμφωνα με την Ανακοίνωση της Κεντρικής Επιτροπής Κινητικότητας που έχει αναρτηθεί στο apografi.gov.gr : "Υποβολή Αιτήσεων: 23/04/2018 07:00 - 07/05/2018 23:59”