Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ "Εθνικός οδικός άξονας Λαμία-Καρπενήσι Αγρίνιο" Βουλευτής Ν. Ευρυτανίας - ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ


                               

                                                                         30 Σεπτεμβρίου 2014



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς:
1. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Χρυσοχοίδη
2. Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Ν. Δένδια
3. Οικονομικών κ. Γκίκα Χαρδούβελη

Θέμα: "Εθνικός οδικός άξονας Λαμία-Καρπενήσι Αγρίνιο"

Κύριοι Υπουργοί,
Ο εθνικός οδικός άξονας Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο, αποτελεί την συντομότερη οριζόντια σύνδεση μεταξύ των δύο μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας ΠΑΘΕ και ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ, στην καρδιά της Ελλάδας.
Με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης του Κώστα Καραμανλή και ειδικότερα του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας κ. Αθανασίου Μπούρα, εντάχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2009 στα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα μεταφορών, διευρύνοντας έτσι τις δυνατότητες χρηματοδότησης από τα ευρωπαϊκά ταμεία.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι ο οδικός αυτός άξονας αποτελεί θεμέλιο ανάπτυξης Τριών Περιφερειών (Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου) και πολύ περισσότερο Τριών Νομών (Φθιώτιδος, Ευρυτανίας και Αιτωλοακαρνανίας).
Κατά καιρούς χρηματοδοτήθηκαν μελέτες τόσο σε κεντρικό επίπεδο (ΥΠΕΧΩΔΕ) όσο και σε περιφερειακό επίπεδο για την ανακατασκευή του οδικού άξονα. Όμως, πραγματική και ολοκληρωμένη εικόνα του τι έγινε και του τι πρέπει να γίνει δεν υπάρχει μέχρι σήμερα.
Επειδή, τόσο η χρησιμότητα του έργου, η οποία είναι αυταπόδεικτη, όσο και η ευθύνη κατασκευής του, ως οδικού άξονα Εθνικής Εμβέλειας, ενταγμένου στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, ανήκει σε κεντρικό επίπεδο, Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Υπουργείο Οικονομικών και Υπουργείου Ανάπτυξης.
Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:
1) Ποιες μελέτες έχουν ανατεθεί την τελευταία δεκαπενταετία σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο για τον οδικό άξονα Λαμία-Καρπενήσι- Αγρίνιο και από που χρηματοδοτήθηκαν;
2) Ποιες μελέτες έχουν παραλειφθεί και σε ποιο στάδιο και από ποια δημόσια αρχή;
3) Υπήρξαν εγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις οι οποίες απωλέσθηκαν και με ποιων αρχών ολιγωρία ή για ποιους λόγους;
4) Είναι στις προθέσεις των Υπουργείων για την άμεση χρηματοδότηση ολοκλήρωσης των μελετών κατασκευής του έργου και την ένταξη του στο νέο ΕΣΠΑ;

Ο ερωτών Βουλευτής
Κων/νος Κοντογεώργος